1.4.07

Joies

Abans de dinar estava llegint un article titulat: "Misogina, la historia de un concepto", d'E. Bosch, V.A. Ferrer i M. Gili (totes dones, de la UIB). Us en deixo algunes perles en la versió original, suposo, de l'article.

Dels inicis:

"La mujer aprenda en silencio, en plena sumisión. No consiento que la mujer enseñe ni domine al marido, sino que se mantenga en silencio, pues..." San Pablo, Carta a Timoteo.u

"La mujer es la puerta del Diablo, la senda de la inquinidad, la picadura de la serpiente. En una palabra, un objeto peligroso." San Jerónimo, Padre de la Iglesia.


Del llibre Malleus Maleficarum (1486):

"... la mujer es un enemigo adulador y secreto... sus caras son como viento abrasador, y sus c¡vodes silbidos de serpiente; pero también aplican encantamientos nefastos a incontables hombres y animales..."

"Toda bruja procede de la lujuria carnal, que en las mujeres es insaciable... por lo cual, para satisfacer sus deseos copulan incluso con demonios."


En relació a l'amor cortés:

"... se trataba de un juego entre hombres con marcados rasgos misóginos. La mujer era considerada simplemente como un señuelo, una excusa, la falsa protagonista."

"... el papel de la dama consistía básicamente en resistirse a los envitesdel amado, haciendo tanto hincapié en el cortejo amoroso que el acto sexual en sí quedaba desvalorizado y el galanteo convertido en un fin en sí mismo... la mujer carecía de individualidad, era el hombre el que le adjudicaba toda una serie de virtudes."


I en conclusió:

"..., la herencia de Eva se ha ido transmitiendo a lo largo de la historia sin apenas cuestionamiento, siendo el substrato de una buena parte de la actitudes misóginas y, muy relacionadas con ella, de la permisividad de la violencia contra las mujeres·".

"Así, la imagén que se transmite a lo largo del tiempo es aquella que las considera como insaciables sexualmente, mentirosas, faltas de juicio, con lengua viperina, mentirosas innatas, crédulas e impresionables."


I, per acabar, el meu salt mortal:

I això és el que el Papa, el PP i la dreta més dreta europea troben a faltar als diferents projectes de Constitució Europea? Ecs!

4 comentaris:

Xurri ha dit...

Pensem que va de broma, però es cert que ho troben a faltar i que hi ha homes i dones que troben a faltar la divisió dels gèneres ben marcada, blanc i negre, i un dels dos dominant, i l'altre submís...
encara recordo fa poc veure algú (no cal dir que un entusiasta de les banderes pre-constitucionals), molt proper, palmejar-li el cul a la novia del seu fill i dir-li: mueve el culo ingeniera, y calíentame el plato que la sopa está helada!.
I no era broma, no, que ningú va riure.

Albert ha dit...

Potser el to que he fet servir convida a pensar que en faig broma, pèrò no es la meva intenció, ni la de les autores del article que comento. De totes maneres, crec que ara mateix conviuen diverses maneres d'entendre, per dir-ho d'alguna manera, la qüestió del gènere i, encara que em sembla que ja ho saps, penso que ens falta molt de camí per recórrer, però que algun pas anem fent.

Montse ha dit...

Fixa't que Papa i Pepe s'assemblen molt.

ecssss

miquel ha dit...

Només sobre l'amor cortès: no comparteixo el primer paràgraf i del segon n'hauríem de parlar.

I sobre la dona i l'home en general en podria dir algunes coses, però em reservo pel directe, si ve al cas.