22.12.07

Decàleg per un món millor

S'acaba un altre any. Sempre hi haurà qui veurà el got mig ple i qui el veurà mig buit. Ara fa un any escrivia que, per a segons quina cosa, em veia jo una mica rellotge de pèndul. Per a aquesta, també. Per sentir-me una mica millor, consti que ho dic amb totes les lletres, he decidit fer una llista concreta de propòsits per executar el proper any. alguns, evidentment, ja els aplico hores d'ara, però els puc millorar. Si en teniu ganes, esteu convidats i convidades a ajudar-me a redactar-los.

1. Moderació. En tots els sentits, i per començar, en relació a l'execució dels objectius de la llista.
2. Tranferència del 0.7%. A Intermon, per exemple. És fàcil i espero que d'alguna cosa serveixi.
3. Estalvi d'aigua. A l'hora de dutxar-se, rentar-se la boca, banyar la progènie,...
4. Estalvi d'energia a casa. Bombetes de baix consum, millorar tancaments, etc.
5. Consum responsable. Incrementar el percentatge de productes adquirits provinents de Comerç just i ecològic.
6. Reduir l'ús de bosses de plàstic i l'ús d'empaquetatges innecesaris.
7. Incrementar l'ús dels contenidors selectius, sense incrementar el volum de brossa general, naturalment.
8. Disminuir la nostra contribució a la contaminació atmosfèrica per motiu de transport. Fer servir menys el cotxe, aplicar-me els nous límits de velocitat, etc.
9. Defensar actituds difusores per un món millor.
10. Ser amables, en tots dos sentits.Somriure.

S'accepten noves propostes, discussió de les existents, etc.

De moment, no em ve gaire de gust això de felicitar el Nadal i aquestes coses, digueu-me asocial.

8 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Somriure més sovint.
és bo per a nosaltres i també per qui ens envolta

Xurri ha dit...

et trobo molt ecológic en els teus propòsits, poc habituals en les llistes d'any nou de la gent...

els típics solen incloure deixar de fumar (aíxó no t'aplica), perdre pes (tampoc), anar al gimnàs (no et demana manteniment el teu físic?), llevar-se més d'hora per esmorzar en família, plegar a l'hora que toca, dedicar cada dia una estona a parlar amb la parella, cuinar cada dia i seure a taula (i no tants entrepans), separar les patates fregides i no menjar-se-les, anar al mercat i no al súper, no agafar el cotxe per anar a treballar, anar a classes de pintura i/o balls de saló ...

De fet, només el primer i el darrer dels teus propósits són una mica "normals", tot i que fins i tots són força abstractes... T'ho dic per fer-te riure, però vols dir que no has fet un gir cap a la política? no serà el teu propósit presentar-te a les generals per iniciativa-els verds???

(nooooo, que em semblen perfectes els teus própósits: ara mateix afegiré a la meva llista (tan prosaica) el de l'estalvi d'energia i el de reduir l'us de bosses.)

ah, i BON NADAL!!!!!

nimue ha dit...

subscric 100% tot el teu post. Jo personalment reconec que falle una mica en el tema de la separació d'escombraries i també voldria posar-li remei. Ale, ja mateix.
B7s d'una altra "asocial" ;)

Hanna B ha dit...

ostres, jo només m'aplicaria el primer i el darrer dels teus propòsits, ja que de tant egocèntrica només penso en la meva persona i les possibilitats (poques) de canviar a millor etc...
de fet estic en ple autoanàlisi i no particularment positiu...
però et diré que la resta dels teus propòsits la tinc més o menys assumida i decidida a aplicar.
ja he felicitat les festes a tothom, i no per social sinó per manca de temps en explaiar-me (ais)

rhanya2 ha dit...

Doncs, malgrat tot, desitjo que passis unes molt bones festes!!
El decàleg me'l miraré després, que encara no és cap d'any i m'he aixecat massa tard... la meva família (massa) tradicional i social m'espera!!

rhanya2 ha dit...

Ja he tornat i ja me l'he llegit. Una pregunta, potser estic espessa... què vol dir ser amable en tots dos sentits?

Montse ha dit...

Després de llegir el comentari de la Xurri i de la Violette ja no sé si preguntar-t'ho, però jo també em demanava - mentre llegia- si t'havies apuntat a la política i quan he acabat, què volia dir això de ser amable en els dos sentits. Ja ens ho aclariràs, eh? Però que sàpigues que per mi ja estàs bé com estàs (d'amabilitat, vull dir, ep!) que tot lo altre són coses que hem de fer tots, que de vegades fem... mira, m'estàs inspirant un post que podria ser per a la tertúlia, però com que la tertúlia està hivernant... no sé jo... bé, fora rollos i Bon dia de Sant Esteve i molt bones festes (les que queden, encara, que deu n'hi do!)

Albert ha dit...

He etsat fora (a casa els sogres, no us penseu) un parell de dies. Contesto.


jesús, s'accepta la proposta. Entra una mica dins del ser amable, però ho especificaré (intentaré, a més a més, que quedi clar que no és un somriure cínic, com hi ha qui m'adjudica).

xurri, massa coses em suggereix el teu comentari (un post sencer, probablement). Potser encara queden unes quantes coses de mi que encara no saps. No perdis pes, tu tampoc... ;-)

b7s nimue, i reposa...

hanna, està bé fer autoanàlisi, però no siguis excessivament dura amb tu mateixa, t'equivocaries.

violette i arare, "amable" és, d'una banda, ser afectuós, per dir-ho a la DIEC, però també, ser digne de ser estimat. Potser és picar molt alt, però coma propòsit trobo que està bé, no?

I sí, podria ser un tema d e tertúlia: "els desitjos/propòsits de final d'any", per exemple.