19.1.07

Regal d'aniversari

Finalment, un mes després del meu aniversari, vaig pulir-me el "val" de 75 EUR en llibres en que va consistir el meu regal d'aniversari a la feina.

Sense entrar a valorar el regal i la festeta fantàstica que em van fer (ens van fer,vull dir, que erem dos a canviar de dècada), facilito la llista de llibres adquirida (consti que no és un meme, però podria ser-ho).

El quinto en discordia, de Robertson Davies, guanyador del premi llibreter d'aquest any. Els guanyadors d'aquest premi acostumen a ser de fiar. Aquest any hi ha un morbo afegit. No ha estat editat en català. Es veu que qui en té els drets no hi té interès. Marro.

Biografia de la fam, de Amélie Nothomb. No parlem només de gana de menjar sinó, tinc entès, de ganes de viure intensament.

La petita història dels tractors en ucraïnès, de Marina Lewycka. Diuen que està ben escrita i que és per trencar-se de riure. Potser una coseta facilona ja em toca.

I, per alimentar l'esperit, que també em fa falta, dos de poesia. Libro del frío, d'Antonio Gamoneda, que diria que és el poeta espanyol viu, dels pocs que conec, que més m'agrada i Violència gratuïta, de Jordi Valls, perquè sí, perquè quan compro un llibre de poesia que sé que vull, també obro una pàgina al'atzar d'algun llibre que hi hagi per allà la vora i que no conegui de res, i si m'garda el poema, doncs el compro.

M'he deixat per la comanda del Círculo de lectores Estambúl, de Orhan Pamuk, el darrer premi nobel (espero que l'edicio estigui bé), las Travesuras de la niña mala, de Mario Vargas Llosa, que algúd e la xarxa em va recomanar fa un temps i Los libros arden mal, de Manuel Rivas, jo no sabia que escrivia en gallec.

I fins aquí les pretensions literàries d'aquest inici d'any, encara que ja aviso ara, fins el 9 de febrer no acabo la primera ronda d'exàmens i, entre una cosa i una altra, em penso que això de llegir quedarà en segon terme una temporada.

6 comentaris:

Alegria De La Huerta ha dit...

Doncs felicitats per permetre que 75€ d'aquest món anéssin cap a la literatura. El meu aniversari també va ser fa poc i jo mateixa em vaig obsequiar amb un llibre. Per si t'interessa te'l recomano:

La chica sobre la nevera y otros relatos
Etgar Keret

Grigri ha dit...

Ui, jo fa dies que em tinc prohibit anar a comprar llibres.. almenys fins que aconsegueixi reduïr la pila de pendents que tinc a la tauleta de nit!!!

Esperarem les teves recomanacions..

Pepita Forever ha dit...

M'agraden aquests regals d'empresa. Tinc curiositat per aquest de "Los libros arden mal". "Travesuras...."em va agradar molt, ja diràs que et sembla..petonets

Montse ha dit...

No sabies que Manuel Rivas era gallec? aixxxxxx (vaja, jo diria que és gallec, ara gairebé dubto)

escolta, a veure si passeges per la tertúlia, que allà només hi parlem tu i jo!
No em deixeu soleta!

Albert ha dit...

En prenc nota, Alegria, i benvinguda. A mi també m'agrada "Italiano para principiantes".

Grigri, ja t'avisaré però no hi confïis massa. De moment estic de Durkheim fins a les orellles.

Africa, ja sé que les travesuras et van agradar molt... A veure ci m'hauràs sortit "traviesa" tu ara?! ;-)

Arare, sí que sabia que Rivas és gallec, però no sabia que escriu en gallec i que no tradueix ell mateix els seus llibres al castellà. Estic prepaparnt tema per la tertúlia.

Hanna B ha dit...

apa quin luxe!!! no sé com t'ho faràs amb tantes temptacions a l'estudi... et confesso que quan més llibres llegeixo és quan estic d'examens (i no precisament els que pertoquen...)