26.2.07

Sempre han tingut bec les oques

No us espanteu. Es tracta només de la reproducció de la frase que he rebut avui de Rodamots. Ara fa una temporadeta, una companya de la feina em va facilitar l'enllaç a aquesta "pàgina". Explicat en senzill, la idea és fer circular cada dia un mot entre els subscriptors i les subscriptores de Rodamots per recuperar o fer més extensiu l'ús de determinats termes o expressions. Jo n'oblido la majoria amb facilitat, però n'hi ha algun que el retinc. El d'avui m'ha fet especialment "gràcia". Vindria a significar, per a qui no ho sàpiga, que de "dolents" n'hi ha hagut sempre. Hi ha dies que els mots rebuts ja els coneixem o potser pertanyen a un camp més o menys especialitzat que no interessa, però de tant en tant, en surt algun d'especialment afortunat (parlo des de la meva perspectiva, evidentment). El link és: www.rodamots.com . A partir d'aquí, feu-ne el que considereu convenient.

4 comentaris:

miquel ha dit...

M'agrada la frase i m'agrada la idea.
Fa uns dies pensava, i no vaig arribar a fer-la servir, una paraula que crec que és força desconeguda i que no he tornat a sentir des que era petit: "sallar", en l'accepció nostra. El diec diu:" v. intr. La nau, córrer tallant l'aigua; fer camí veloçment. || tr. Fer relliscar o rodar enfora un objecte per damunt d'un altre sobre el qual descansa, empenyent-lo a força de braços o valent-se de màquines o d'aparells"

En el nostre cas, sallar ("mira com salla", per exemple) volia dir córrer veloçment, tallant el vent. Cal dir que al meu poble, quan feia vent, el canvi climàtic encara no ha canviat aquest fenomen, feia realment vent, i la paraula era pura eufonia i onomatopeia evident.

nimue ha dit...

ei, m'agrada molt la idea! també la puc fer servir per treballar en classe amb els meus xiquets...
Personalment m'agraden molt frases fetes d'aquest tipus però com que no les fem servir massa sovint (almenys jo) sempre se m'obliden. Tinc una amiga que les fa servir amb una gràcia inigualable i li dóna molta riquesa a l'expressió. Gràcies per l'enllaç!

Montse ha dit...

Vaig estar un temps "apuntada" a rodamots, i al principi em feia gràcia, per`vaig acabar odiant la quantitat d'emails rebuts. Val a dir que em va coincidir amb la malaltia del meu pare i no tenia gaire temps... però reconec que la idea és bona.

Alegria De La Huerta ha dit...

Jo també estic apuntada al Rodamots quan ho vaig escoltar un cop a RAC1.
De totes maneres, jo creia que cada dia m'enviarien un, i en realitat m'envien una mena de resum els divendres amb tots els mots de la setmana.