12.2.10

Dos llibres més...

Havent observat l'interés que desperten els meus "poemes", aprofundiré en el tema literari apuntant que abans d'ahir em van arribar els dos darrers llibres del "Cercle de lectors".

Un és "El factor humano", de John Carlin. N'he sentit a parlar bé des de posicions polítiques força diverses. En principi, és el llibre d'un periodista que explica la transició (per dir-ho amb un terme àmpliament reconegut a casa nostra) de Sud-Àfrica. Dues gràcies afegides: el món del rugbi utilitzat com a cohesionador d'una societat i els comentaris d'una tertúlia recent a Catalunya Ràdio sobre els moments on cal exercir, i què significa, el lideratge.

El segon és "La mort d'en Bunny Munro", de Nick Cave. Aquest segon l'he comprat contra uns quants dels meus principis que ara no enumeraré. En qualsevol cas, el barroquisme que respira el llibre des de la portada no és, precisament, un mar en el que jo navegui gaire. I el mateix Cave, ho és. Però com que m'agrada com i què canta, vull provar-ho.

Ho deixo aquí. Abans no em posi amb aquests dos, com a mínim, vull avançar en la meva lectura actual: "L'elegància de l'eriçó", de Muriel Barbery; un llibre molt interessant, tot i que no apte per a segons quins públics, em penso.

2 comentaris:

Montse ha dit...

Per què ho dius, això de l'elegància de l'eriçó? a mi em va entusiasmar des de la primera pàgina!

els altres que anomenes no els conec, però aquest "El factor humano" no és el que hauria inspirat la peli "Invictus"? (que no he vist, per cert)...

ahir vaig anar a veure The road, buf, quin patir!

que passis un bon cap de setmana, wapu!

Albert ha dit...

A mi també m'ha interessat des de l'inici, tot i que en tinc alguna crítica. Ara é, conec força gent que llegeix, i que no hi entraria, aquí.

"El factor humano" és l'Invictus, sí.

La "The road", no l'he vista (fa molts mesos que no he entrat a un cinema jo), però quan vaig tenir el llibre a les mans, em va fer "repelús" o no m'el vaig comprar. Vols dir que cal patir tant?

I el dissabte ha anat molt bé. Al matí hem estrenat piset a Sant Pol i a la tarda-nit hem tingut una bonica visita familiar.

Fins aviat.