13.6.07

Lectures d'estiu

No falta gaire perquè arribi l'estiu (cap al 21 de juny em penso). Com que ja he acabat exàmens, em faig la proposta (que seria jo sense llistes?) de llibres per atacar aquest estiu, en el benentès que me n'hi caben més, i que estic obert a noves propostes.

He començat "Viatge amb Heròdot" d'un polonès (ara no tinc el llibre aquí). Va ser un regal una mica sorpresa d'una meva germana. Més sorpresa és que m'estigui agradant molt. Ja en parlaré més endavant, probablement, però les observacions i reflexions d'aquest periodista viatger méstan agradant, i molt. La segona, per exemple, sobre el significat de la Gran Muralla Xinesa i de les muralles en general.

Recomanats per blogaires tinc "Vida privada", de Josep M de Sagarra i "Travesuras de una niña mala", de Mario Vargas Llosa. Del primer només n'he llegit la contracoberta. Digueu-me agosarat, però els qui us hi enteneu, considereu que es tracta d'un antecedent de "Mirall Trencat" de la Rodoreda i, fins i tot, de la "Ciudad de los prodigios" de Mendoza?

També tinc a la pila del greix i aviso que encara he d'engreixr més aquesta pila, del "Dues vides" de V. Seth. Resulta que aquest senyor va escriure tot un clàssic (aquí hi ha una mena de broma absurda, perquè el seu primer llibre tenia la músca clàssica de fons) que, ami, per coses que em passaven a la vida en aquella època, em va tocar molt. Miraré a veure si aquest cop, em torna a enganxar.

I l'últim de la pila, i dels últims de pendents de la nostra minibiblioteca, és "Morta Roma" de W. Koeppen. És d'aquells llibres dels que no en sé res, però un dia, a la meva llibreria preferida que ara mateix no ho és tant, me'l vaig comprar sense volta ni solta.

Apa, es tornen a acceptar recomanacions.

1 comentari:

Pepita Forever ha dit...

I si et sobra temps, apunta "El abanico de Seda" de Lisa See, no ha descansat ni una setmana a casa desde que me'l vaig comprar...tot dones sí, peró em sembla que t'agradarà...